Publicerad av Åke Bergholm
Presidentskifte utan skifte!

Det blev ett något annorlunda presidentskifte i Kivik Rotaryklubb när ett 15-tal klubbmedlemmar träffades i trädgården hemma hos avgående presidenten Ingela Bröndel i Rörum för att avsluta innevarande Rotaryår. Mötet i Ingela Bröndels trädgård präglades av gemenskap och glädje och med blickarna riktade framåt till normala mötesformer på Gästis i Brösarp. Fram till september genomförs klubbens möten på Vitemölla Badhotell och i Kiviks Kapell.
Med tanke på den pågående pandemin togs beslut att inte genomföra ett skifte på presidentposten förrän till årsskiftet. Det innebär att Ingela Bröndel kvarstår som president fram till 1 januari 2022 då Stefan Lamme tar över presidentskapet.

Klicka på länken för att se Anders Alfes film från trädgårdsmötet hos Ingela Bröndel.