Det talangstipendium som klubben instiftade för ett antal år sedan har redan förgyllt tillvaron för ett antal unga tjejer och killar inom klubbens upptagningsområde. Alla har enligt juryns bedömning visat prov på osedvanlig talang, ambition och framåtanda.

Det har med åren blivit en brokig skara pristagare. Så t.ex. har prischecken gått till en konsthantverkare, en ung lovande golftjej, en musikstuderande, en redan prisbelönt skribent, en orienterare, en mycket framgångsrik motocross­förare, en artist och låtskrivare samt en illustratör.

Listan kommer utan tvekan med åren fyllas på med ännu fler spännande ungdomar i vår klubbs närområde. Detta är för övrigt ett område som omhuldas av klubben och som skapar kontakt med den trakt där vi verkar och där vi vill vara en aktiv del av samhällslivet.
Page Stories

Annika Gudmundsson tar emot checken av Kerstin Persson Löfberg

Kivik Rotaryklubbs Talangstipendiat 2022, Annika Gudmundsson, Ravlunda, var kvällens föreläsare tisdagen den 21 februari 2023 när hon fick ta emot checken på 10 000 kr.