Inte bara kunskap utan också fest!

Fest. Fest. Fest. Ibland bryts vardagen, även i Rotarysammanhang, av med en lite festligare tillställning. Under året finns det av tradition, inte minst beroende på att vi befinner oss i ”matens rike”, anledning att festa lite extra.

Så är det till exempel vid Mårten när vi träffas för äta gås på vårt gästgifveri. Härliga tillställningar för alla, oavsett om man gillar svartsoppan eller ej. Även den goda, men ofta diskuterade, ålen avnjuter vi i goda vänners lag i ålaboden i Juleboda.

Men även mötet på Vitemölla Badhotell med det traditionella presidentskiftet i slutet av juni räknar nog de flesta av oss som fest. Sprudlande drink och utdelande av eventuella hedersutnämnanden inleder innan vi intar en lite rikare sommarmåltid. Fest i dess bästa bemärkelse i Rotarys tecken!

Men ärligt talat – för de flesta av oss i klubben är nog också ett vanligt klubbmöte på tisdagen med social samvaro, god mat och ett trevligt föredrag lite av en veckans fest.