Gästvärden Olle Widell inleder mötesmiddagen på Brösarps Gästgifveri med att berätta om kvällens meny och matordning.

På Brösarps Gästis är vi hemma

Alltsedan starten på Kiviks Konferenshotell 1998, i dag Kiviks Hotell, har klubben av olika anledningar varit tvungen att söka sig till andra mötesplatser.

Vi har bland annat gästat Blåsingsborg, Mellby Ateljé och klubblokalen på idrottsplatsen Solevi för att sedan 2006 funnit vår favoritplats: Brösarps Gästgifvaregård, som drivs av vår medlem, gästgifvaren Anders Cederberg.

Att vi har våra möten på kvällen mellan 19 och 21, är nog en av förklaringarna varför Kivik är en Rotaryklubb man trivs i. Att under första timmen äta en avslappnad, god middag i trevligt sällskap och sedan förflytta sig till en lokal lämpad för en timmes klubbärenden och föredrag, skapar onekligen större möjligheter för trivsel än en stressig lunchtimme.