Publicerad av Åke Bergholm den 26 Apr 2023

Elisabet Gunnarsdottir, hyllad coach för KDFF:s damlag, tillika Kristianstad kommuns guldambassadör 2022, var kvällens föreläsare vid Kivik Rotaryklubbs möte tisdagen den 25 april 2023.
Elisabet berättade om sin resa som fotbollstränare under rubriken ”Ledarskap med Hjärta – det finns en strategi för allt.” Elisabeth startade sin tränarkarriär som 16-åring på Island, kände sig oövervinnerlig men fick sparken – och kom fram till att upplevelsen som "sparkad coach" var väldigt lärorik och utvecklande. "Beta" är nu inne på den 15:e säsongen med KDFF, ett rekord inom bollsport i Sverige. Konkurshotet som KDFF stod inför 2016 skapande en ny, kraftfull organisation.  Hennes driv och vision hämtas från "Walt Disney och en mus", budskapet är tydligt, att ”Skapa the happiest place on Earth”, en dramafri, transparent miljö där alla bryr sig om sig själva och varandra. Det sociala engagemanget, inkluderingen av att både barn och vuxna går som en röd tråd parallellt med KDFF:s väg mot toppstriden.