Publicerad av Åke Bergholm den 24 Aug 2023
Johanna Stridh

Johanna Stridh, Affärschef för Sparbanken Syd, var kvällens gästföreläsare vid Kivik Rotaryklubbs möte tisdagen den 22 augusti 2023. Johanna fick med kort varsel hoppa in som ersättare för Henrietta Hansson, VD för Sparbanken Syd, som tvingades lämna återbud i sista stund då hon fick förhinder.
Johanna Stridh, har en lång erfarenhet i bankvärlden. Johanna berättade om sin nuvarande arbetsgivare, Sparbanken Syd, vars filosofi hon sympatiserar fullt ut med. Sparbanken Syd, grundad 1827, är den enda självständiga sparbanken i Sverige. Banken har 160 anställda på åtta olika kontor med ambitionen att skapa marknadens nöjdaste kunder. Tillväxten är god och avkastningen ligger på 2-5 procent. Vinsten återinvesteras i samhället via en stiftelse och genom sponsring.