Publicerad av Åke Bergholm

Presidentskifte i Kivik Rotaryklubb!

Det blev en stämningsfull kväll i Brösarps kyrka på tisdagskvällen den 11 januari 2022 med vacker musik, diktläsning och dessutom presidentskifte!
Ett 20-tal medlemmar och gäster kom till evenemanget som givetvis präglades av den rådande pandemin. Kvällens sedvanliga middag på Brösarps Gästis ställdes in p g a de nya restriktionerna från Regeringen och Folkhälsomyndigheten som uppmanar till stor försiktighet.
Presidentskiftet kunde dock genomföras och den nyvalde presidenten Stefan Lamme kunde ta över ledarskapet från avgående presidenten Ingela Bröndel. Stefan Lammes presidentperiod löper från Januari 2022 till 30 juni 2023. Kvällen inramades också med en uppskattad diktläsning av mångårige medlemmen Mats Uppvik. Kommande möten kommer att hållas via zoom under januari och februari om inga nya besked kommer från Folkhälsomyndigheten.

Nye presidenten Stefan Lamme och avgående president Ingela Bröndel

Ett uppskattat inslag var diktläsning av Mats Uppvik