Publicerad av Åke Bergholm den 02 Feb 2023

Nadja Eriksson, organist och engagerad körledare i Simrishamns församling berättade under rubriken ”När musiken aldrig tystnar” om sitt musikaliska liv vid Kivik Rotaryklubbs möte tisdagen den 31 januari 2023.
Nadja är utbildad musiklärare vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och har sedan examen 1979 bl. a arbetat som musiklärare, körlärare, tonsättare, spelat i dansband, varit kapellmästare och spelat in flera skivor som fört fram henne både i radio och tv. Nadja kallar sig själv för inspiratör och kreativ musiker och älskar att improvisera och att vandra genom olika genrer, Nadja håller även föredrag och workshops med olika körer och grupper runt om i landet. Att vara kyrkomusiker är en speciell roll, säger Nadja, ”att göra musik för att dela den med andra, dela glädjen, musiken ska bära hoppet, hitta sin egen väg in i människan.”