Publicerad av Åke Bergholm den 05 Oct 2022

Välkommen Kent Angergård!

President Stefan Lamme hälsar Kent Angergård välkommen.

På tisdagskvällen den 3 oktober höll Kent Angergård sitt egoföredrag. Kent kom till Kivik Rotaryklubb för att han värdesätter den höga klassen på föredragen i vår klubb och han uppskattar också närheten till den gård vid Drakamöllan där han lever tillsammans med hustrun Karin. Kent är uppvuxen i Örebro, utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm och har omfattande erfarenhet av svåra utmaningar. Han har bl.a. som VD lett utvecklingen av Önos som stod nära konkursens brant och där han gjorde betydelsefulla insatser. Liknande räddningsaktioner har också gjorts för idrottsföreningar. På senare tid har Kent också engagerat sig politiskt och var första namn på Centerns lista i Kristianstad vid det senaste valet.