Publicerad av Åke Bergholm den 12 Apr 2023

Kivik Rotaryklubbs möte tisdagen den 11 april 2023 var förlagt till Kylprodukter i Hjälmaröd, Kivik, där vår medlem Sven Bladh och hans hustru Margareta välkomnade oss och berättade om verksamheten.  Innan den guidade turen påbörjades bjöd Margareta och Sven på en mycket god och värmande pepparrotssoppa med tilltugg.

Kylprodukter startade som ett enmansföretag av Sven Bladh 1980. Sedan dess har företaget växt rejält och sysselsätter i dag 25 personer - 25 personer som har gedigna 40 års erfarenhet att luta sig emot. Kylprodukter tillverkar avfuktare och konstantrumsaggregat samt kompaktkyl- och frysaggregatutför installationer och service av kyl- och frysanläggningar samt luftkonditioneringar och värmepumpar samt installerar och servar kyl- och frysanläggningar, luftkonditionering samt värmepumpar - bland mycket mycket annat.