Publicerad av Åke Bergholm den 15 Mar 2024
Cajsa Lindgård med Kivik Rotaryklubbs president Charlotte Johansson

Mötet den 12 mars 2024 i Kivik Rotaryklubb handlade om hur man vågar ge sig på att byta hus. Cajsa Lindgård berättade livfullt om sina upplevelser kring ett antal husbyten.
Husbyte - från dröm till verklighet  var rubriken på Cajsa Lindgårds berättelse om sina erfarenheter från husbyten. Cajsa tipsade om ett antal punkter man bör tänka på inför ett husbyte.
  • Se världen genom husbyten
  • Husbyte – inte alls lika läskigt som det låter
  • Husbyte. Från Skåne till San Fransisco – eller nånstans däremellan
  • Husbyte – från dröm till verklighet
  • Cajsa och hennes familj, 5 personer, har gjort 8 husbyten, det första i San Francisco-området. Det bästa med husbyten? Billigt. Att testa nytt i autentisk miljö och träffa ”vanliga människor”.  Flexibilitet underlättar.
  • Många kände sig ressugna efter föredraget och många frågor kom upp, t ex om man skulle våga släppa in främmande människor i sitt hus.