Posted on apr 08, 2018
Vid dragningen på söndagen den 8 april i Kiviks Rotaryklubbs konstlotteri kunde en nöjd klubbpresident, Margareta Delfs Widell, konstatera att den insamlade summan till Läkarbanken genom lotteriet uppgick till 114000 kr!
Dragningen genomfördes i Brösarps konsthall i samband med att årets konstrunda på Österlen avslutades. Kontrollanter vid dragningen var distriktets guvernör Peter Lindqvist, skattmästare Göran Korpe, Lars Bjurström och CG Olofsson. Från Kiviks Rotaryklubb deltog president Margareta Delfs Widell, skattmästare Lars-Gösta Nilsson, Anders Cederberg samt John och Madeleine Stockwell.
     Utlottningen har skett inom Rotary med hjälp av distrikt 2390, men rotarymedlemmar över hela landet har köpt andelar i lotteriet. Lycklig vinnare av tavlan, blev Bengt Härnqvist medlem i Malmö-Slottsstadens rotaryklubb.
     Oljemålningen ”Secret Shade” har skapats av konstnären och klubbmedlemmen i Kivik Rotaryklubb John Stockwell, som en donation till Rotary inför hans 60-årsdag.
Hela behållningen av konstlotteriet, 114 000 kr, går oavkortat till Rotary Doctors verksamhet.