Publicerad den jan 20, 2018
Stort grattis Brösarps Gästis, som erhöll folkets pris "Årets skånska destination" vid årets utdelning av Skånska Gastronomipriset i Malmö den 19 januari. Vinnaren av "Årets skånska destination" utses genom att allmänheten får rösta på sin favorit bland 30 finalister utsedda av Skånska Gastronomiprisets jury.
Brösarps Gästis vann med motiveringen: ”Brösarps Gästis bjuder inte bara på mästerlig mat och ett värdskap utöver det vanliga i en av landets vackraste omgivningar. Utan också på ett andrum för kropp och själ där pulsen sakta sänker sig och livet växlar ner. Till Gästis borde alla åka, ofta, och igen och igen. På Gästis blir du en lyckligare gäst och Skåne ett varmare landskap.”
     En motivering som vi medlemmar i Kiviks Rotaryklubb helt stämmer in i och får uppleva i verkligheten varje tisdagskväll. Kom du också!