Posted on jan 30, 2018
Klass 6 i Brösarps skola och klass 6 i Sophiaskolan i Rörum blev vinnare av årets skolstipendium för bild och uppsats som Kiviks Rotaryklubb årligen delar ut. Temat i år var "En vän i molnet eller i huset bredvid. Skillnad?".
Juryn består av Leif Richard, Kiviks Rotaryklubb, författaren Inga-Lill Högberg och konstnären Hasse Karlsson. Vinnarna i år är Elsa Karlsson (bild) klass 6 i Brösarps skola och Petronella Runwald Olsson och Klara Almström (uppsats) båda från klass 6 i Sophiaskolan i Rörum. Stipendierna, som vardera är på 3 500 kr, går till klasserna för gemensam aktivitet.
     Utdelningen skedde vid klubbens möten den 30 januari på Brösarps Gästis, där vinnarna och deras föräldrar och lärare deltog. Prisutdelare var Kiviks Rotaryklubbs president Margareta Delfs Widell, Leif Richard samt Hasse Karlsson och Inga-Lill Högberg.