Publicerad av Åke Bergholm den 25 Jan 2023

Två mini-egoföredrag i Kivik Rotaryklubb

Anita och Peter - så blev våra liv!

Anita Berlin gav oss en short version av sitt Liv, där ena foten vilar finns på Södermalm och den andra på Österlen.
Peter Nilsson tog oss med på sin Livsresa i stundom hisnande hastigheter.

Anita : En spännande resa som bl. a inbegrep den gärna glömda men aldrig förlåtna tiden i Eskilstuna, Apotekar- och receptarieutbildningen, utmaningar inom forskning, pillerrullande och droglådor, Apoteksdirektör i Stockholm, styrelseledamot i Apoteket Hjärtat och drömmen som delvis blev en mardröm; B&B-ägare på Kivik/Mellby – en erfarenhet om vilken Anita  konstaterar ”Odla gärna dina drömmar – men förverkliga dem inte!”. Klassisk musik är ett stort intresse, engagemang i Kiviks Bio, Kiviks församling och Kiviks Rotary.

Peter: tog oss med på sin Livsresa i stundom hissnande hastigheter. Med gedigna företagargener, med fötterna stolt i Tomelillas mylla (visst vet alla att Ystad är hamnstad till Tomelilla?) och med en aldrig sinande nyfikenhet bar det efter militärtjänst olika utbildningar, civ.ing. inom Väg och Vatten, eget företag och konsulteri ut i Världen – och tillbaka. Så, uppdrag/utmaningar inom PCB, V&V, DDT, LBT, WID, CNN, Afrika, Indien, Brösarp, Brasilien, Lund, Sydamerika, forskning, undervisning, Antarktis, Riga…. Jakten är en del av livet, skogsbruk, trakterar fiol och har dansat gammeldans runt om i Världen.